Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Daňové správy a IT
Rejzková, Eva ; Vítek, Leoš (vedoucí práce) ; Pavel, Jan (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá problematikou elektronizace služeb v daňových správách. Hlavním cílem této práce je provést analýzu, jak výdaje na IT a další proměnné ovlivňují mzdové výdaje v daňové správě. Dílčím cílem je zmapovat odlišnosti ve strukturách současných daňových správ v zemích OECD a dále přiblížit současnou situaci a nastínit budoucí vývoj v oblasti využívání elektronických služeb v daňových správách.
Procesy rozhodování o investicích do podnikové informatiky
Matoušek, Dominik ; Pour, Jan (vedoucí práce) ; Seget, Tomáš (oponent)
Diplomová práce se zaměřuje na procesy rozhodování o investicích do podnikové informatiky. Hlavním cílem práce je podání uceleného obrazu efektivních investic a následné rozšíření o analýzu možnosti využití služeb konzultantské společnosti při rozhodování o investicích do podnikové informatiky. Čtenář je postupně seznámen s hlavními oblastmi investičního rozhodování a plánování. Značná pozornost je věnována tématu informační strategie, nákladům a efektům podnikové informatiky. Dále jsou podrobně analyzovány a vyhodnoceny metody rozhodování o investici. Následně jsou představeny modelové procesy, které jsou pro investice do podnikové informatiky typické. V analytické části jsou představeny možnosti využití služeb externích specialistů. Výhody a principy spolupráce mezi zákazníkem a konzultantskou společností jsou ilustrovány na podrobné analýze procesů poradenské společnosti Logio s.r.o., ve které autor diplomové práce působil jako stážista. Mnohé závěry lze bezprostředně aplikovat v praxi. Práce může být přínosná pro organizace zvažující investice do podnikové informatiky a především pro vedení těch podniků, které zvažují využití služeb poradenských společností.
IT controlling
Stehlík, Libor ; Pour, Jan (vedoucí práce) ; Derfler, Václav (oponent)
Hlavním cílem této diplomové práce je seznámit čtenáře s možnostmi ekonomického řízení podnikové informatiky využitím nástrojů finančního controllingu, a dále tyto nástroje doplnit o vhodné metriky měření výkonnosti této oblasti. Práce je logicky členěna do tří ucelených částí. V první je čtenář seznámen s vývojem a obecnými principy controllingového přístupu. Ty jsou následně aplikovány do oblasti IT. Spolu s nimi jsou v této části rozděleny a blíže popsány IT náklady a IT efekty, které jsou specifikem oblasti podnikové informatiky. Druhá část je věnována samotné aplikaci controllingových nástrojů a to z pohledu jednotlivých fází životního cyklu IT komponent. Mezi zmíněnými metodami v této části jsou například: výpočet návratnosti investic, výpočet čisté současné hodnoty, kalkulace životního cyklu, rozpočtování s nulovým základem nebo metoda Activity Based Costing, reprezentující moderní přístup kalkulace. Poslední část je věnována měření výkonnosti podnikové informatiky spolu s návrhem metrik a dimenzí, využitelných při aplikaci nástrojů Business Intelligence, jako vhodné podpory controllingového přístupu řízení.
IT Controlling
Školník, Petr ; Maryška, Miloš (vedoucí práce) ; Pour, Jan (oponent)
Tato diplomová práce navazuje na aktuální trend, kdy řízení podnikové informatiky přebírá a ve svých specifických podmínkách aplikuje různé manažerské nástroje, metody a metodiky z praxe řízení podniků. Jako příklad tohoto trendu můžeme uvést následující oblasti: Corporate Governance, odvozeně IT Governance. Corporate Performance Measurement (CPM), odvozeně IT Performance Measurement (IT PM) nebo Balanced Scorecard (BSC) a odvozeně IT Balanced Scorecard (IT BSC). Všem těmto oblastem je věnována pozornost i v česky psané literatuře. Opačná situace je v oblasti IT controllingu. Cílem této diplomové práce je ověřit aplikovatelnost Eschebachovy koncepce controllingu ve specifických podmínkách podnikové informatiky a vymezit oblasti úloh a přínosy, které controllingový přístup může poskytnout aktuálním koncepcím řízení podnikové informatiky. Tohoto cíle je dosahováno především rešerší odborné literatury, průzkumů, případových studií, článků a jiných elektronických a tištěných zdrojů, kdy jsou metodou dedukce a syntézy doplňována obecně platná fakta o controllingu ve specifických podmínkách řízení podnikové informatiky. Diplomová práce je logicky rozdělena do tří částí: V úvodu práce jsou popsány teoretické předpoklady pro správné zvládnutí této problematiky. Jedná se především o vymezení úlohy controllingu v aktuálních koncepcích řízení podnikové informatiky. Přínosy práce v této části lze spatřovat ve vymezení systémových vlastností podnikové informatiky a konfrontaci konstruktivistického a systémově evolučního systému řízení s aktuálními koncepcemi řízení podnikové informatiky. Výstupem této části je ověření a identifikace oblastí uplatnění controllingového přístupu v řízení podnikové informatiky. V druhé části se autor věnuje samotnému přizpůsobení controllingového přístupu v podmínkách podnikové informatiky. Přínosy této části práce lze spatřovat v aplikaci obecně přijímaných faktů o controllingu ve specifických podmínkách podnikové informatiky, na základě kterých jsou formulovány hlavní funkce IT controllingu, institucionalizace IT controllingu a vymezení role IT controllera v organizační struktuře podniku. Poslední část práce je věnována konkrétním oblastem IT controllingu, jejich úlohám a řešením. Ty jsou rozděleny dvou kategorií a to na výkonnostně orientovaný IT controlling a nákladově orientovaný IT controlling. Hlavní přínosy této části lze spatřovat ve vymezení úlohy IT controllingu v konceptu IT PM a popisu úloh, které vedou k zajištění transparentnosti nákladů v IS/ICT. Tato práce se snaží pojmout téma IT controllingu komplexně. Jejím výsledkem je autorova koncepce IT controllingu založená na Eschenbachově koncepci controllingu.
Benchmarking v ICT
Blecher, Jan ; Pour, Jan (vedoucí práce) ; Dohnal, Jan (oponent)
Cílem této práce je popsat přínosy benchmarkingu v IT v širším kontextu a jeho možností vůbec. V práci vymezuji benchmarking jako proces a uvádím základní pravidla a doporučení. Dále pak definuji jednotlivé oblasti benchmarkingu v IT a popisuji možnosti jejich využití. Nejznámější oblastí benchmarkingu v IT je benchmark IT nákladů, který ovšem představuje pouze malou část možností, které benchmark v IT nabízí. V této práci je spíše pomyslným prvním stupněm na cestě k porovnávání přínosů IT pro organizaci. Benchmark není jen metodou porovnávání výkonnosti IT, ale také způsobem, jak lépe sladit činnost IT s podnikovou strategií nebo zprůhlednit činnost tohoto oddělení interním zákazníkům. Umožňuje kontinuální zlepšování nejen pro vnitřní procesy IT, ale také pro služby, které IT poskytuje a v důsledku také pro obchodní procesy, které těmito službami podporuje. Čtenář se dále seznámí s praktickou ukázkou benchmarku IT procesů a se specifiky benchmarku outsourcovaných procesů. Na základě této práce by mělo být možné stanovit strategické cíle pro IT oddělení v oblasti benchmarkingu. A za druhé, realizovat úvodní projekt benchmarku IT procesů.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.